اشتباه بزرگ در دکوراسیون فضاهای کوچیک
دانشجویان گروه معماری دانشگاه ازاد اسلامی واحد الیگودرز
این وبلاگ با کمک اساتید محترم (مهندس سید علی صالحی و مهندس مهدی وجدیان) و جناب آقای دکتر قیصری در تاریخ 27/7/92 افتتاح شد.
درباره وبلاگ


به سلامتی تمام دانشجویان معماری دم همتون گرم
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, :: 20:6 :: نويسنده : جاوید شامنصوری


 

 

2- استفاده از مبلمان عظیم الجثه

استفاده از مبلمان بسیار بزرگ در دکوراسیون فضای کوچک مقدار زیادی از فضای زمینی شما را اشغال میکند و سبب خفگی فضا می شود. از مبلمانی با مقیاس متعادل تر و ظریف تر در چیدمان فضای کوچک خود استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتر در فض به وجود آید. همچنین بهترین ایده در خصوص مبلمان فضاهای کوچک استفاده از مبلمانی چند منظوره است. کاناپه هایی که فضای ذخیره سازی داخل باکس خود دارند، از این دسته اند.

3- نگه داشتن عناصر و اشیا بی استفاده

نگه داشتن اشیایی که دیگر لازمشان ندارید جز اینکه فضاهای ذخیره سازی شما را اشغال کنند و سبب به هم ریختگی و شلوغی دکوراسیون شوند و فضای کوچک شما را کوچک تر جلوه دهند تیجه دیگری ندارند. بنابراین دل به دریا بزنید و اشیا و عناصر بی استفاده را دور بریزید یا به افرادی که آنها را نیاز دارند اهدا کنید.

4- پهن کردن قالیچه های منطقه ای کوچک

قالیچه های کوچک جلوه ای شبیه تمبر در دکوراسیون فضای کوچک دارند و آنها را کوچک تر جلوه میدهند. بهترین کار این است که یا از موکت دیوار به دیوار برای پوشش کف استفاده کنید یا از قالبچه های بزرگ استفاده کنید تا فضا وسیع تر جلوه کند.

5- مبلمان تمام چوب در دکوراسیون

اگر در فضایی کوچک تمام مبلمان و وسایل چوبی باشند احساس و جلوه سنگین و خفه ایجاد می شود و از لحاظ بصری خوشایند نیست. پیشنهاد میکنیم شیشه را نیز در قالب میز پذیرایی بگنجانید تا مقداری جلوه دکوراسیون متعادل و سبک تر شود.

6- به کار بردن قفسه بندی و کابینت های کوتاه

قفسه بندی و طبقاتی که به عنوان فضای ذخیره سازی در دکوراسیون فضای کوچک خود استفاده می کنید نباید کوتاه باشند. بهترین ایده در این زمینه استفاده از قفسه های و طبقات بلند و کشیده است زیا چشم ها را به سمت بالا سوق داده و سبب وسیع تر به نظر رسیدن فضا می شوند.در مورد پرده ها نیز نباید از پرده های کوتاه استفاده کنید حتی اگر پنجره موجود در فضا پنجره ای کوتاه است باز هم توصیه میکنیم از پرده ه ای تمام قد از سقف تا زمین استفاده کنید.

7- کمبود نور

کمبود یا نبود نور در یک فضای کوچک به طرز بسیار جدی سبب می شود فضا کوچک تر به نظر برسد. در حقیقت اگر قسمتی از فضا به دلیل کمبود یا نبود نور دیده نشود، انگار اصلا وجود ندارد. بنابراین توصیه می شود برای حضور نور طبیعی در داخل فضای کوچک خود و همچنین نور پردازی  مصنوعی در فضا به طور جدی سرمایه گذاری و تلاش کنید. همچنین استفاده از نور برای برجسته سازی آثار هنری و عناصر مهم را نیز فراموش نکنید.

8- استفاده نکردن از آینه

آینه به دلیل انعکاس نور و تصویر عنصری است که در فضهای کوچک جادو میکند و تاثیر بسیار زیادی در بزرگنمایی فضا دارد بنابراین استفاده نکردن از آن در دکوراسیون یک فضای کوچک مسلما یک اشتباه بزرگ است. همچنین توصیه میکنیم آینه را جایی قرار دهید که هم میزان بیشتری نور برای انعکاس بع آن برسد و هم بهترین منظره از فضا مقابل آن قرار داشته باشد تا حضورش دو برابر شود.

9- استفاده از لوازم تزئینی کوچک

شمع ها، گلدان ها، قاب ها و دیگر لوازم جانبی اگر در مقیاس کوچک باشند به تنهایی و به صورت تک جلوه ای ندارند مگر اینکه به صورت متعدد به نمایش گذارده شوند که این کار در دکوراسیون یک فضای کوچک خطرناک است و سبب شلوغ به نظر رسیدن دکوراسیون می شود.بنابراین توصیه می شود از لوازم تزیینی با مقیاس بزرگ تر و با تعداد کمتر استفاده کنید تا هم جلوه لازم را داشته باشند و هم لطمه ای به جلوه دکوراسیون فضا نزنند.

10- نادیده گرفتن دیوارها

دیوارها را خالی به حال خود رها نکنید و از آنها به چشم یک فرصت خوب در دکوراسیون فضای کوچک خود استفاده کنید . با نصب قفسه ها و طبقات عمودی و بلند بر دیوار هم به بزرگ تر به نظر رسیدن فضا کمک کنید و هم بر میزان ذخیر سازی خود در فضای کوچک کمک کنید . حقیقت این است که هیچ فردی از زیاد بودن فضای ذخیره سازی در خانه اش گله ای ندارد.


موضوعات
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 505
بازدید کل : 103253
تعداد مطالب : 165
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1